fbpx
Terug naar blog

“Wat moet ik nu alweer posten?” No stress, hier zijn 5 tips

Gepubliceerd op: 21/08/2020

Urenlang zitten staren naar jouw smartphone, brainstormsessies die niets (of toch niet veel) opleveren en een hoop tijd verloren. We hebben het allemaal al wel eens meegemaakt: zoeken naar leuke social media posts, maar niet weten waar te beginnen. Hier is het duwtje in de rug dat jij nodig hebt.

Je wil zo graag jouw social media activiteit op punt houden, maar ook jouw idee├źn zijn niet onuitputtelijk. Soms kan het best lastig zijn om leuke en originele invalshoeken te vinden om te posten op social media, zonder dat de relevantie daalt.

Maar… leuke posts zijn dichterbij dan je denkt. Wij geven je alvast enkele tips hoe ook jij je social media kalender kan opvullen met leuke, relevante posts.

1. Social media holidays

Een enorm handige manier om elke maand enkele toffe posts te posten is gewoon simpelweg gebruik maken van social media holidays. #WorldEmojiDay #AprilFools, #NationalComplimentDay, #DrinkWineDay, #NationalSelfieDay, …

Het zijn slechts een handvol voorbeelden uit de honderden die beschikbaar zijn! Je hoeft ze daarvoor niet allemaal te gebruiken, kijk gewoon eens welke goed bij jouw sector of branche passen.

2. Deel quotes

Wie zijn jouw idolen? Zijn er personen die belangrijk zijn geweest in jouw sector? Soms is het niet meer werk dan een leuke afbeelding te kiezen en een quote van die persoon erbij te zetten. En klaar!

Quotes doen het over het algemeen best goed op social media. Daarnaast laat je je volgers ook nog eens zien dat je gepassioneerd bezig bent met je werk.

3. Stel vragen

Wat gaat er om in de hoofden van jouw volgers? Gebruik de kans om dit te weten te komen! Stel een vraag aan jouw volgers en hang er eventueel een kleine wedstrijd aan vast.

Op Instagram kan je in je stories makkelijk een poll of zelfs een open vraag stellen.

4. User-Generated Content

Een uitgelezen mogelijkheid om jouw engagement de hoogte in te jagen: user-generated content. Heb je bijvoorbeeld een kledingwinkel en post iemand een foto met jouw kleding: repost dit en je hebt meteen goede social media content.

Het is niet enkel goed om engagement op te bouwen, het is overigens ook ideaal om gratis influencing te krijgen.

Is je aantal volgers nog niet zo groot? Probeer mensen dan bij aankoop van jouw product aan te sporen om een foto te delen op hun social media met een bepaalde hashtag erbij. Link dit aan een bepaalde prijs en there you go!

5. Achter de schermen

Jouw volgers zijn ook wel eens benieuwd hoe het eraan toe gaat achter de schermen. Hoe komen bepaalde zaken in jouw winkel terecht? Wat komt er allemaal kijken bij het bouwen van een website? Welke zaken gaan er soms mis in jouw bedrijf?

Laat je volgers af en toe eens meekijken in leuke of grappige momenten die ze anders niet te zien zouden krijgen. Het geeft hen een gevoel erbij te horen, goed voor het engagement-gehalte.