fbpx
Terug naar blog

3 redenen om te adverteren op Google

Gepubliceerd op: 24/06/2020

“Je weet dat je wanhopig bent voor antwoorden, als je op de tweede pagina van Google gaat zoeken.” Eigenlijk heb je niet meer nodig dan deze zin om te beseffen dat Google advertenties zeker de moeite waard zijn. De zin toont aan dat mensen quasi nooit naar de tweede pagina op Google gaan om hun vragen beantwoord te zien. Conclusie: kom op de eerste pagina terecht. Hoe? Google Ads. Niet overtuigd? We geven je nog 3 extra redenen.

Ben jij iemand die alle zoekresultaten op Google doorbladert? Wij betwijfelen het ten zeerste. Of je moest al heel wanhopig zijn naar een antwoord. De meeste mensen bekijken enkel de eerste pagina van de Google zoekresultaten. Sterker nog: de eerste helft van de eerste pagina.

Het is natuurlijk belangrijk een goede SEO te hebben om zo hoog mogelijk in de ranking te staan. Maar daar spreken we over een langetermijnproces. Google advertenties spelen hier handig op in en plaatsen je automatisch bovenaan de zoekresultaten bij de door jou belangrijke keywords. Maar waarom heb ook jij hier baat bij?

1. Hoogste marktaandeel, dubbele ROI

Google is en blijft de meest populaire zoekmachine op het internet. Het domineert zowat elk aspect van de online wereld. Ook offline is het quasi onmogelijk om Google te vermijden. Bijvoorbeeld een vriend die tegen je zegt “Google het anders even!”. Juist ja, Google is zelfs een werkwoord geworden.

Ook als we Google vergelijken met andere zoekmachines speelt Google op een buitenaards niveau. Het domineert op mobiele apparaten maar liefst meer dan 93% van de gebruikers wereldwijd, volgens Net MarketShare.

De grafiek toont aan dat Yahoo en Bing en andere zoekmachines niet eens in de buurt komen van de dominantie van Google in de afgelopen 12 maanden. Op desktop haalt Google meer dan 70%, op tablets meer dan 88%.

De kans is dus groot dat jij als bedrijf, met een specifieke doelgroep, jouw doelgroep zeker zal bereiken op Google. Google fungeert als platform dat zelfs het meest gesegmenteerde en specifieke publiek bereikt.

Daarnaast is Google ook ideaal voor je ROI. Volgens Google-studies en hun Economic Impact Report zullen adverteerders gemiddeld €2 genereren voor elke €1 die ze uitgeven. Een verdubbeling van de ROI dus!

Ik wil meer informatie

2. Geschikt voor meerdere doelstellingen

Google Ads heeft diverse advertentie-opties voor elk bedrijfsmodel en elke doelstelling. Het is verre van een one-trick show pony. Elke industrie kan zich wel vinden in een van de beschikbare adverteermethodes.

Wil je gewoon vasthouden aan op tekst gebaseerde advertenties in de Google-zoekresultaten? Geen probleem. Wil je jouw lokaal bedrijf laten zien op Google Maps? Dat kan ook gemakkelijk. Ben je goed in het maken van video’s die jouw bedrijf laten zien? Of heb je iemand in dienst die dit kan? Adverteer met Google op YouTube.

Je kan campagnes uitvoeren met behulp van:

  • Gmail
  • YouTube
  • Google zoekresultaten
  • Kaarten

Daarboven kan je ook een remarketingstrategie toepassen. Heb je geen conversie van de eerste keer dat mensen op je advertentie terechtkomen? Maak dan een nieuwe campagne die zich focust op die specifieke doelgroep.

Ik wil mijn campagne starten!

3. Snelle verkoop, minder werk

Wil je adverteren op social media? Zeker een goed plan! Maar daarvoor heb je een goede basis nodig. Heb je voldoende volgers, likes, shares, …? Het opbouwen van een goede social media strategie is essentieel, maar kost veel moeite, tijd en kan best lastig zijn.

Hetzelfde geldt voor SEO. Dit kan je ook niet zomaar van vandaag op morgen regelen. Er zit een marketingtechniek achter die maanden nodig heeft om resultaat te kunnen boeken. Je moet keywords vinden, content creëren, je website optimaliseren, noem maar op. Eens dit allemaal op punt staat, zijn er nog talloze andere bedrijven die jouw plekje bovenaan de zoekmachines willen afsnoepen. Het is een helse strijd en vergt een continue opvolging.

Digitale marketingtechnieken kunnen zeker succes opleveren, maar dit gebeurt niet van de ene op de andere dag. Op één uitzondering na: Google advertenties. Met Google Ads kan de verkoop direct komen wanneer een campagne begint!

Ik ben overtuigd!