fbpx
Terug naar blog

6 tips richting de ideale Twitter bio

Hoe je een goede Instagram-bio maakt, kan je al terugvinden op onze blogpagina. Maar ook op Twitter bestaat er zoiets als een bio. Hoe zorg je daar voor de ideale bio? Volg deze 6 stappen en je komt al een eind ver.

1. Voeg wat persoonlijkheid toe

De merken die de beste resultaten boeken op Twitter laten hun persoonlijkheid echt schitteren. Te starten bij hun bio!

Maar blijf steeds vasthouden aan jouw corporate identity. Wat is je tone of voice? Ben je formeel, informeel? Houd deze gedachte steeds centraal.

Kan je merk wel wat humor gebruiken en heb je er de goede doelgroep voor? Dan is Twitter bij uitstek hét platform om wat humor te integreren in je berichten en je bio.

2. Wees spaarzaam met hashtags

Twitter mag dan wel dé plek zijn voor hashtags, toch is het de kunst om ze op een goede manier te gebruiken. Hashtags in jouw bio kan belangrijk zijn, maar je moet wel trachten om ze op de juiste manier te gebruiken.

Gebruik je meer dan 3 hashtags? Dat kan al een spam-gevoel naar boven halen bij je (potentiële) volgers.

Houd het daarom op een hashtag of 2 die met jouw merk te maken hebben of met een bepaalde lopende campagne. Op die manier creëer je een soort van hype rond die hashtag. Daarnaast is het ook goed voor de zichtbaarheid op Twitter.

3. Gebruik keywords

De bio van jouw account is doorzoekbaar op Twitter. Dus je wil er natuurlijk ook zeker van zijn dat je enkele sterke keywords opneemt in jouw bio. Woorden die gelinkt zijn aan jouw branche, producten, diensten, … Op die manier kom je in de relevante zoekopdrachten terecht.

4. Link naar andere accounts

Veel merken hebben meerdere accounts op Twitter. Een moederbedrijf, dochteronderneming, … Om meer interactie tussen beiden te creëeren, leg je best een link naar de accounts in kwestie in je bio. Zo genereer je ook meteen extra volgers, die sowieso al interesse hebben in je account.

5. Gebruik emoji!

Emoji zijn een taal op zich. Daarom is het zeker niet zo gek om er wat in je bio te verwerken.

Maar opgelet! Sommige emoji hebben een dubbele betekenis en kunnen dan ook dubbelzinnig zijn om te gebruiken. Zorg er dus voor dat je op de hoogte bent van de betekenissen van de emoji die je wil gebruiken. Hier vind je een overzicht.

6. Eindig met een Call To Action

Sluit je bio af met een boodschap aan je volgers. Eentje die aanzet tot actie! Jouw website bezoeken? Producten kopen? Contact opnemen?

Een call to action is altijd een goed idee. Niet enkel je Twitter-bio, maar ook op Instagram, Facebook, je website, drukwerk, noem maar op. Het is dé manier om mensen aan te zetten tot actie.