fbpx
Terug naar blog

Waarom een blog ook voor jou interessant is!

Gepubliceerd op: 31/08/2020

“Waarom zou ik moeten bloggen?” Een vraag die veel bedrijven zich vaak stellen, met als gevolg dat de vraag ook onbeantwoord blijft. Het belang van een blog op een website wordt veel te vaak geminimaliseerd. “Het kost te veel werk en tijd” of “Wat halen we daar zelf uit?” horen we het vaakst. Maar de voordelen zijn niet te onderschatten. Misschien kunnen we jou wel overtuigen met volgende 3 redenen.

1. Content!!

Doe je het niet voor de informatieve waarde voor je volgers, doe het dan gewoon voor jezelf een handje te helpen. Een blog geeft je zoveel mogelijkheden aan content voor jouw social media.

Het is dé ideale manier om jouw LinkedIn-pagina te voeden met relevante en interessante content. Ook andere platformen zoals Instagram, Facebook, Twitter, … kunnen dit soort content meer dan goed gebruiken.

Je hebt met 1 blog dus al minstens 1 post op jouw sociale media. Maar… In 1 blog zit zoveel meer content dan je op het eerste zicht denkt. Haal bepaalde delen uit je blog en speel ze apart uit op social media. Je zal zien, je social media kalender zal plots heel wat makkelijker gevuld geraken!

Meer content tips voor jouw social media

Hello Google!

Je mag nog de mooiste website in heel je sector hebben, maar als er geen kat naar komt kijken, sta je er mooi mee. Een blog zorgt voor extra verkeer naar je website.

Google is dol op vernieuwing op je website. Nieuwe teksten, foto’s, aanpassingen, … Al wat nieuwe content is op jouw website. Daardoor weet Google wat je doet en kan het vervolgens de juiste doelgroep naar jouw website doorsturen.

En als er nu iéts is wat verandering kan brengen aan jouw website (wekelijks, maandelijks, …), dan is het toch wel een blog!

Leg daarbij nog eens voldoende interne en externe links en optimaliseer het SEO-gehalte en het Google-algoritme doet zijn werk.

Waarom ook Google Ads iets voor jou is

3. Referentie in je sector

Wordt er nog niet zo veel geblogd in jouw sector? Ideaal, want dan kan jij dé referentie worden in jouw sector met relevante informatie. Waar anders gaat je doelpubliek de informatie anders vinden?

Bestaat er al wat online concurrentie? Geen zorgen, analyseer even wat je concurrenten doen, geef het een dagje rust en bedenk wat jij kan doen om het verschil te maken. Waar laten jouw concurrenten steken vallen? Welke gaatjes kan jij nog vullen?

Webteksten schrijven: 5 tips

Oh ja...

Mocht je écht nog twijfelen of je zelf wel een blog zou opstarten? Jij bent toch ook op deze pagina beland…

Toch een teken dat bloggen je niet zo koud laat, anders had je deze pagina toch al helemaal niet tot dit punt bekeken? 😉